Transport til og fra skole

BUSKØRSEL

Elever på kommunens folkeskoler har ret til gratis transport til og fra skole, hvis de går på distriktsskolen, og hvis skolevejen har en vis længde.

For elever som har ret til gratis buskørsel iflg. gældende afstandskrav gælder følgende:

1. Hvis eleven har haft buskort/skolekort sidste skoleår, og samtidig har ret til gratis buskørsel i det nye skoleår, så skal eleven anvende det samme
    buskort/skolekort (fra sidste skoleår).

2. For nye elever, og elever som ikke tidligere har haft buskort/skolekort gælder, at buskortet/skolekortet udleveres 1. skoledag.

Gældende afstandskrav:

• Børnehaveklasse til 3. klasse: mere end 2,5 km
  • 4. til 6. klasse: mere end 6 km
  • 7. til 10. klasse: mere end 7 km

Der kan dog i visse tilfælde bevilges gratis transport uanset skolevejens længde. Det kan eksempelvis være i forbindelse med:

• Farlig skolevej
  • Midlertidig sygekørsel (f.eks. en elev med benet i gips, som ikke selv kan transportere sig til og fra skole)

Ønsker du at søge om gratis skolebuskørsel til dit barn, skal du kontakte Bente på kontoret.